Plan een demo in

Vastgoedmarketing: 4 tips

by Tim Oldenhuis, on 21 augustus 2019

Vastgoedmarketing is van levensbelang in de huidige makelaarswereld. Ondanks dat veel makelaars wel actief zijn met vastgoedmarketing, is er natuurlijk altijd ruimte voor tips om zo je te kunnen blijven ontwikkelen en onderscheiden tegenover je concurrentie Wij hebben de nieuwste trends op de markt geanalyseerd om zo tot 4 tips te komen voor je vastgoedmarketing. 

Zet jezelf met vastgoedmarketing weg als de expert in je vakgebied 

Heel veel makelaars plaatsen alleen de woningen die in de (ver)koop staan. Door alleen dit aan te bieden, ben je niet meer bijzonder dan de gemiddelde makelaar om de hoek. Probeer nieuwe onderwerpen te vinden waar je over kan posten. Dit maakt jou vastgoedmarketing anders dan die gemiddelde makelaar.Denk bijvoorbeeld aan:

  • Tips bij het kopen van een woning
  • Inspectietips
  • Waarom een online makelaar niet (altijd) de juiste keuze is

Zulke onderwerpen bespreken is een goede manier om jezelf te profileren als méér dan alleen een makelaar. Je profileert jezelf als expert in je vakgebied, waardoor klanten en potentiële klanten eerder geneigd zijn om bij jou aan te kloppen als ze een vraag hebben. Die contactmomenten kan je dan weer gebruiken om jezelf aan te prijzen, wat ook makkelijker gaat als ze jou beschouwen als een expert. 

Doe een paar dingen goed, niet alles maar ‘matig’

Er zijn ontzettend veel verschillende social media kanalen, zo heb je Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Pinterest en  ga zo maar door. Het is natuurlijk geweldig om op al die pagina’s actief te zijn, maar je hebt daardoor dus het probleem dat je teveel dingen probeert.

Door een paar kanalen te kiezen en je daar echt op te richten, heb je meer kans om succesvol te zijn. Je aandacht teveel verspreiden over verschillende kanalen zorgt er voor dat de kwaliteit van de posts omlaag kan gaan of dat er te veel herhaling is Start met één of twee kanalen, wanneer je het gevoel hebt dat deze goed draaien kan je uit gaan breiden. 

E mailmarketing als basis van vastgoed marketing

Een belangrijk onderdeel van vastgoedmarketing is e mailmarketing. Deze vorm van online marketing heeft als voordeel dat het gericht is. Iedereen die zich aanmeldt als een abonnee via het invullen van een formulier is ook echt geïnteresseerd in je.

Stuur de juiste berichten naar de juiste mensen. Hierdoor zorg je er voor dat zo min mogelijk mensen zich afmelden van je nieuwsbrief. Als je in nieuwsbrieven, of in je e mailmarketing ook nog woningen toevoegt, kunnen potentiële kopers direct woningen zien. Deze nieuwsbrieven kan je ook gebruiken om je expertise als makelaar tentoon te stellen. 

Probeer op regelmatige basis content te schrijven en delen 

Zoals eerder gezegd kun je door te bloggen en over interessante onderwerpen te schrijven, er voor zorgen dat mensen je als een expert gaan zien. Dit zorgt er voor dat je ook onderwerpen hebt voor je social media marketing en e mailmarketing.

Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als:

  • Hoe gaat het bij een sleuteloverdracht?
  • Waar moet je aan denken als je een waardebepaling aanvraagt?
  • Wat is nu precies een WOZ waarde?

Door dit op regelmatige basis te doen, blijf je top-of-mind en word je meer en meer erkend als een autoriteit binnen je vakgebied. 

Ben je benieuwd hoe MakelMail jou kan helpen met je vastgoedmarketing? 

Vastgoed marketing is heel erg aan het veranderen. Om up-to-date te blijven moet je meegaan met een hoop nieuwe trends. Dat is de enige manier om je te onderscheiden tegenover je concurrentie en zo meer aanbod te gaan genereren. 

Ben je benieuwd hoe MakelMail jou daar bij kan helpen? Plan een gesprek in met onze Digital Marketing Expert, Tim. Hij kent de ins en outs van vastgoedmarketing en kan jou daar een gepast en persoonlijk advies in geven.

Topics:Social MediaEmail MarketingWebsite

Reacties

Whitepaper Social Media

Benieuwd hoe je social media goed inzet voor de makelaardij?
whitepaper aanvragen

MakelMail Blog

De laatste nieuwtjes, interessante artikelen en andere relevante content over de makelaardij, speciaal voor jou.

Ja, ik wil graag relevante content in mijn mailbox!