Plan een demo in

Toekomst van de makelaar: hoe zie jij het?

by Tim Oldenhuis, on 05 september 2019

De toekomst van de makelaardij is er één die op dit moment erg onderhevig is aan veranderingen. Vooral in de afgelopen paar jaar heeft  er een hele golf aan nieuwe veranderingen de intrede gemaakt. Door het toenemende gebruik van social media is de toegevoegde waarde van de traditionele makelaar in opspraak gekomen. Kopers twijfelen aan de waarde van deze traditionele makelaar en geloven meer en meer in de vernieuwende makelaars. Maar hoe speel je hier nu als makelaar op in? 

Onderscheid jezelf als makelaar voor de toekomst

Door de afhankelijkheid van de economie en de onzekerheid die daar bij komt kijken, is het voor makelaars belangrijk omdat altijd goed in beeld te blijven bij de (potentiële) (ver)kopers. Doordat er zoveel makelaars zijnen er elk jaar een gelimiteerd aantal woningen in de verkoop komt, is het belangrijk dat je toch aanbod weet te genereren.

Zorg er dus voor dat je zelf goed in beeld blijft en komt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld social media goed in te zetten of een unieke website te hebben. Daarnaast moet je ook duidelijk in kaart brengen wat de klant wil. Want het cliché dat de klant koning is, blijft toch bestaan.

Innovatieve manieren om je klanten waarde te bieden 

Door juist proberen te innoveren en de klanten te helpen met het vinden van de juiste woning, blijf je relevant. Dit betekent dus zorgen dat je weet wat de klant wilt en daar op kan inspelen. Denk hierbij aan:

  • Analyseer het zoekgedrag: 
  • Proberen de klant te helpen de juiste woning te vinden voor ze precies weten wat ze zoeken. Identificeer de nood per doelgroep: 

Bijvoorbeeld: Door de vergrijzing zijn er meer mensen die zich in de groep uitstromers bevinden.

  • Maak bezichtigen makkelijk: 

Mensen willen steeds makkelijker woningen kunnen bezichtigen. Door hier ook op in te spelen heb je al snel een streepje voor. Denk aan Facebook Live bezichtigingen.

De beste makelaars zullen zich gaan richten op de punten waar ze echt iets op kunnen verbeteren. Onderwerpen zoals de veranderende doelgroep of de prijzen van woningen. Door hier op in te spelen zorgt deze makelaar er voor dat ze de problemen voor blijven. Nu is natuurlijk de vraag wat je zelf gaat doen.

Benieuwd of jij in aanmerking komt voor de toekomst van de makelaar?

Het aanbod droogt snel op en jij moet er voor zorgen dat je makelaardij zelf genoeg aanbod blijft binnenhalen. Je moet jezelf leren onderscheiden met innovatieve technieken en focussen op de waarde in de ogen van de verkopers.Laat ze zien waarom jij dé juiste makelaar voor hen bent. 

Benieuwd hoe je dat nu doet? Krijg nu gratis digitale marketing advies van onze Digital Marketing Expert, Tim.

Topics:Website

Reacties

Whitepaper Social Media

Benieuwd hoe je social media goed inzet voor de makelaardij?
whitepaper aanvragen

MakelMail Blog

De laatste nieuwtjes, interessante artikelen en andere relevante content over de makelaardij, speciaal voor jou.

Ja, ik wil graag relevante content in mijn mailbox!