Plan een demo in

Marketing voor makelaars: de basis

by Tim Oldenhuis, on 28 augustus 2019

Wat doen potentiële klanten anno 2019 het eerst wanneer ze meer over je willen weten? Juist! Ze zoeken je op het internet. Meestal beginnen ze bij je website, omdat hier over het algemeen de meeste informatie te vinden is. Daarna volgt vaak een bezoekje aan jouw social media kanalen. Je website en social media zijn de pilaren waar jouw online persoonlijkheid op rust. Hoe zorg je nu dat deze basis echt goed staat, zodat je daar verder op kan bouwen? In deze blog leggen wij uit waar je rekening mee met houden.

  • Duidelijke, overzichtelijke website

Een website bezoeker moet in één oogopslag kunnen zien wie je bent en wat je doet. Vaak is je website het eerste wat anderen zien, het representeert je makelaarskantoor. Het hebben van een goede, overzichtelijke website zorgt ervoor dat de (potentiële) klant direct een goede indruk van je heeft. Bovendien komt een goed geordende website professioneler over. 

Een website ontwikkelen is meer dan alleen wat leuke plaatjes en tekst daarbij. Je moet zorgen dat bezoekers makkelijk kunnen navigeren. Het is ook erg belangrijk dat je ze op de juiste manier naar je aanbiedingen kunt sturen. 

  • Social media om je online community op te bouwen

Social media is een medium met een enorm bereik. Als je volgers je berichten liken, delen of er op reageren, wordt de post ook weergegeven op anderen hun tijdlijn. Als zij je berichten ook interessant vinden, gaan zij je volgen en bouw je een eigen online community op. Dit zorgt voor een sneeuwbal effect, waarbij je community proportioneel gaat groeien. 

Probeer berichten aan te bieden die van waarde zijn voor anderen, niet voor jou als bedrijf. Denk vanuit de uitdagingen van bijvoorbeeld de verkopers van woningen en probeer dan een blog te delen die daar een antwoord op kan bieden.

  • Wordt gezien als de expert / kennispartner van de klant

Het tonen van je actuele woonaanbod is slim, maar niet genoeg. Je moet er voor zorgen dat jij gezien wordt als de aangewezen persoon om te helpen met aan- of verkoop. Jij moet die kennispartner van de klant zijn. Jij bent de adviseur, de expert, bij jou moeten ze aankloppen om zeker te zijn dat alles goed gaat. Treed naar buiten als expert binnen jouw vakgebied en je zult zien dat er sneller aan je wordt gedacht bij een potentiële (ver)koop. 

  • Overweeg marketing software

Er is tegenwoordig een enorm aanbod van marketing software. Dit kan voor e-mailmarketing, social media marketing, content marketing en nog veel meer dienen. Denk na over welke basic software voordelen kan bieden voor je makelaarskantoor. Wil je makkelijk een nieuwsbrief sturen en top-of-mind blijven bij mensen? Of wil je je social media berichten makkelijk inplannen? Dan is marketing software ‘the way to go’ om hier structuur in aan te brengen en goed aan te pakken. 

Ben je benieuwd naar de beschikbare hulpmiddelen om als makelaar aan online marketing te beginnen?  

Na het lezen van deze blog weet je wat je moet doen om je basis goed op orde te hebben. Deze basis kan je gebruiken om je online marketing traject uit te bouwen. Twijfel je of dat je basis wel echt goed staat en of je dit zelf verder kan uitbouwen?

Praat dan vrijblijvend met onze digitale marketing expert in de makelaardij. Hij analyseert je situatie en geeft je advies op maat. Op deze manier kan je je makelaardij innoveren en de concurrentie een stap voorblijven.

 

Topics:Social Media

Reacties

Whitepaper Social Media

Benieuwd hoe je social media goed inzet voor de makelaardij?
whitepaper aanvragen

MakelMail Blog

De laatste nieuwtjes, interessante artikelen en andere relevante content over de makelaardij, speciaal voor jou.

Ja, ik wil graag relevante content in mijn mailbox!