Plan een demo in

Hoe concurreer je met online makelaarsdiensten?

by Tim Oldenhuis, on 12 september 2019

Online makelaars worden steeds populairder. De consument is steeds meer op zoek naar de goedkoopste en snelste manier om iets te doen. Zo ook voor de makelaar. Daarom worden online makelaarsdiensten steeds populairder. Natuurlijk moet jij hier rekening met houden en zorgen dat je de concurrentie kan aangaan met deze partijen. In deze blog leggen we je uit hoe je dit kan doen en waar jij een meerwaarde in kan bieden. 

Durf de strijd aan te gaan op hun terrein

We horen wel eens van makelaars dat ze liever niet aan online marketing doen, omdat online makelaars daar ook zitten. Maar dat deze makelaars voornamelijk online bezig zijn betekent niet dat je zelf online marketing kunt negeren. Het betekent overigens ook niet de online makelaars het goed doen. 

Online marketing is erg belangrijk voor elke makelaar. Als je hier niet mee bezig bent, dan begin je al met een achterstand. Dat je deze blog zit te lezen is al een stap in de goede richting. Ondanks dat veel makelaars weten wat het belang is van een goede online marketing strategie, zijn niet veel makelaars hier al mee bezig. Deze makelaars zullen pas stappen gaan zetten wanneer het eigenlijk al te laat is. 

Online vindbaarheid als speerpunt  

De truc is natuurlijk om te zorgen dat je beter gevonden wordt dan de concurrentie. Omdat veel makelaars een lokale markt bedienen is het belangrijk om lokaal goed gevonden te worden. Dit betekent niet alleen via een etalage, maar ook op Google.

Als iemand zoekt op “Makelaar Zwolle” moet je één van de eerste zijn die gevonden wordt. Het liefste natuurlijk de nummer 1. Door ervoor te zorgen dat je daar goed gevonden wordt, heb je nog een streepje voor op de online makelaars.Hoe zorgje er voor dat je online beter gevonden wordt op de lokale markt? De volgende tips zijn al een goed begin: 

  • Claim je bedrijf via Google My Business
  • Kies als categorie “makelaar”
  • Maak een duidelijke beschrijving over je bedrijf met je stad/regio er in.

Bijvoorbeeld: “Makelaar Mooiland is dé aankoopmakelaar van Zwolle.

Focus op meerwaarde die zij niet kunnen bieden

Jij als makelaar weet natuurlijk ook dat de online makelaar echt gericht is op mensen die een “koopje” willen. Door jezelf neer te zetten als een specialist kun je er voor zorgen dat je toch een streepje voor hebt bij het verkopen van het huis. 

Bied goede services aan voor een huis verkopen. Denk bijvoorbeeld aan gespecialiseerde foto’s of leg het voordeel van een makelaar bij een bezichtiging uit. Door ervoor te zorgen dat deze bezichtigingen erg goed verlopen, kun je de waarde van een full-service makelaar laten zien. Dit is de meerwaarde die jij kan bieden en waar je de klant van moet overtuigen dat dit het waard is. 

Ben je benieuwd hoe MakelMail je kan helpen in deze strijd? 

Je moet de strijd aangaan met online makelaars op hun gebied. Dan is een expert in online marketing in de makelaardij als partner geen overbodige luxe. Ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen? Heb je geen idee hoe je hier nu aan begint? Krijg nu gratis digitale marketing advies van onze Digital Marketing Expert, Tim. 

Topics:Social MediaEmail MarketingWebsite

Reacties

Whitepaper Social Media

Benieuwd hoe je social media goed inzet voor de makelaardij?
whitepaper aanvragen

MakelMail Blog

De laatste nieuwtjes, interessante artikelen en andere relevante content over de makelaardij, speciaal voor jou.

Wil je ook relevant makelaarsnieuws?