Plan een demo in

De 4 pijlers van marketing voor makelaars

by Tim Oldenhuis, on 31 juli 2019

Als makelaar is het belangrijk dat je aan marketing doet om je te differentiëren tegenover de moordende concurrentie. Je kan niet meer heen om de kracht van online marketing. Om ervoor te zorgen dat je marketing succesvol is beschrijven wij hier de 4 belangrijkste pijlers voor de marketing van makelaars.

1: Online en offline aanwezigheid als speerpunt

Hoe meer je naam verschijnt op online en offline kanalen, hoe meer mensen je marketinginspanningen zullen zien. Op dit moment is social media één van de meest efficiente manieren om je bereik te vergroten, vooral omdat het gratis is. Door social sharing knoppen toe te voegen aan al je online berichten zorg je er voor dat je community op al je social media gaat groeien.

Google blijft de zoekmachine waar enorm veel (potentiële) klanten op zoek gaan naar een woning of makelaar. Hier kan je op inspelen door een Business Page op Google aan te maken, wat ook gratis is. Daardoor zul je makkelijk gevonden worden en krijgt de zoeker een professionele indruk van je makelaarskantoor. 

Buiten de nieuwe online kanalen, kan je ook met traditionele offline kanalen je bereik vergroten. Veel verkopers kiezen tegenwoordig nog steeds voor de ‘lokale makelaar’ omdat ze het die makelaar wel gunnen. Door lokale evenementen en verenigingen te sponsoren geef je de omwonenden de indruk dat je begaan bent met de buurt en zal je op termijn ook een gunfactor ervaren, al is dit natuurlijk niet meteen meetbaar. 

2: Maak slim gebruik van beeldmateriaal 

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Dit geldt zeker ook in de online marketing wereld. Een goede afbeelding helpt om een woning beter aan te prijzen. Denk hierbij ook aan afbeeldingen van de omgeving. Gebruik het liefste een professionele fotograaf die erg goede foto’s van de omgeving en de woning maakt. 

Je kan zelf ook virtuele rondleidingen geven. Door meer met beelden te doen bereik je een grotere groep mensen. Hierdoor kun je dus meer (potentiële) klanten bereiken.

pijlers makelaar marketing

3: Produceer de juiste content 

Het is belangrijk om te weten wat werkt bij je doelgroep. Door de juiste content te produceren weet je zeker dat je meer websitebezoekers krijgt. Denk hierbij aan je eigen nieuwsbrief en een unieke website. Door goede content te plaatsen en rekening te houden met je doelgroep heb je een groter bereik.

Natuurlijk hoef je niet in je eentje alle content te bedenken. Je kan ook kijken wat er goed werkt bij andere makelaars en dit nóg beter doen. Ook kan je testimonials bij klanten vragen en hierdoor laten zien waarom jij zo een goede keuze bent.

4: Haal het meeste uit contactmomenten 

Veel makelaars hebben alleen contact vlak voor de transactie en tijdens de transactie. Maar de (potentiële) klant is al veel eerder op zoek naar een woning. Door te zorgen dat je al eerder in beeld bent heb je een streepje voor op je concullega's. Daarnaast is het ook belangrijk om na de verkoop van de woning in contact te blijven. Door te zorgen dat je goed in beeld blijft heb je veel kans dat je wordt aanbevolen bij de vrienden van oude klanten en blijf je top of mind.

Hoe blijf je altijd top-of-mind bij (potentiële) klanten voor meer verkopen op lange termijn?

Het is belangrijk om als makelaar top of mind te blijven. Door de juiste content te gebruiken en de juiste contactmomenten te gebruiken blijf je altijd top of mind en daardoor heb je meer kans om meer aanbod te genereren. Wil je nog meer advies over het gebruik van social media als makelaar? Neem dan contact op met onze Digital Marketing Expert Tim. Hij kan je vrijblijvend advies geven.

Topics:Social MediaEmail Marketing

Reacties

Whitepaper Social Media

Benieuwd hoe je social media goed inzet voor de makelaardij?
whitepaper aanvragen

MakelMail Blog

De laatste nieuwtjes, interessante artikelen en andere relevante content over de makelaardij, speciaal voor jou.

Wil je ook relevant makelaarsnieuws?